Crashopedija Wiki
Advertisement
Wumpa (NST)

Wumpa (eng. Wumpa Fruit) je voće i višenamjenski sakupljački predmet u brojnim igrama serijala Crash Bandicoot.

Voće svojim oblikom i bojom kore sliči na jabuku ili mango, a iznutra je narančaste ili ljubičaste boje, ovisno o igri. Raste na istoimenom otočju te ga je moguće pronaći na različitim mjestima svugdje ili u kutijama. U Twinsanityju, otkriveno je kako raste na stablima wumpe, od kojih se nekoliko nalazi na otoku N. Sanityju. Sjemenke stabla wumpe neobično su veće od od samoga ploda, što vjerojatno znači kako sjeme i dalje raste dugo nakon što plod nestane.

Stablo wumpe, izgledom slično palmi, ističe se po žutom deblu i lišću te po sposobnosti brzoga rasta. Voće na sebi ima obično dva ili tri lista, a u Crash Tag Team Racingu ima ih četiri.

Također se u nekoliko igara serijala pojavljuje zlatna varijanta wumpe.

Namjena[]

U platformskim naslovima, Crash ili Coco sa 100 skupljenih wumpi dobiva dodatni život. Kada se Crash ili Coco zavrti prema bilo kojem voću, ono će odletjeti, ali ne i onda kada ukliže na njega. Gubitak života ili neuspjeh u izazovu u većini igara često uzrokuje trenutni gubitak wumpi skupljenih po ulasku u razinu, budući da će se vizualno oduzeti od broja voća na prikazniku. Za vrijeme borbe s N. Ginom u igri Cortex Strikes Back, wumpa je rabljena kao projektil za nanošenje štete N. Ginovu robotu. Također je rabljena kao strjeljivo za voćnu bazuku u igri Warped.

Voće ima drugu namjenu u trkaćim igrama Crash Team Racing, Crash Nitro Kart, i Crash Team Racing Nitro-Fueled, gdje trkačevu go-kartu povećava brzinu i oružju pojačava djelotvornost. U Crash Team Racingu i Nitro-Fueledu, na temelju sreće i težinske razine, kutije s voćem, postavljene na različitim dijelovima staza, dodjeljuju trkaču između 4 i 9 wumpi. U Crash Nitro Kartu dodjeljuju se 3-4 wumpe. Trkač može nositi najviše 10 wumpi, a tada mu go-kart i oružje postaju moćniji (Juiced Up). Trkač može izgubiti dio skupljenih wumpi ako naleti na opasnost na cesti, ako ga pogodi oružje drugog trkača ili ako padne sa staze.

U Crash Bashu, wumpa služi za povećanje zdravlja ili brzine, kao u mini igrama Crash Dash.

Kako Crash u igri Crash Bandicoot Fusion ima beskonačne živote, wumpa se rabi kao valuta za pristup nekim razinama i kupnju sličica.

Wumpe u igrama Crash of the Titans i Crash: Mind Over Mutant obnavljaju zdravlje.

U igri Skylanders: Imaginators, wumpa se pojavljuje samo u razini Thumpin' Wumpa Islands. Wumpe se nalaze na putevima i u kutijama, te oko njih svjetlucaju iskrice. Za razliku od igara iz serijala Crash Bandicoot, wumpe u ovoj igri daju komad zlata trenutnom skylanderu.

U igri Crash Bandicoot 4: It's About Time, wumpe se automatski skupljaju po razbijanju kutije i više ne odlijeću kada se prema njima zavrti Crash ili Coco. Dok ima istu namjenu u retro načinu igranja, wumpe su prenamijenjene za moderni način igranja, kako potonji ne zadržava značajku ograničenoga života. U modernom načinu igranja, mjerač skupljenih predmeta dodjeluje Crashu ili Coco onoliko dragulja koliko posto wumpi skupe u razini. U načinu N. Verted, wumpa je zamijenjena bobicama bumpe.

Nazivi na drugim jezicima[]

Jezik Lokalizirani naziv Hrvatska Prijevod
Saudijska Arabija Arapski فاكهة الوامبا
[fakihat alwamba]
Voće wumpe
Francuska Francuski Fruits Wumpa
Japan Japanski リンゴ
[Ringo]
Jabuka
Kina Kineski Tradicionalni:
砰砰果 [Pēng pēng guǒ]
Bum bum voće
Pojednostavljeni:
乌啪果 [Wū pā guǒ]
Voće wumpe
Južna Koreja Korejski 사과 [sagwa]
(Wrath of Cortex)
Jabuka
움파 과일 [umpa gwail]
(On the Run!)
Voće wumpe
Nizozemska Nizozemski Wumpa-Fruit
Njemačka Njemački Wumpa-Frucht
Poljska Poljski Owoc Wumpa
Portugal Portugalski Fruta-Wumpa
Rusija Ruski Вампа-фрукт
[Vampa-frukt]
Španjolska Španjolski Fruta Wumpa
Tajland Tajski ผลวัมปา
[P̄hl wạm pā]
Italija Talijanski Frutto Wumpa
Turska Turski Wumpa Meyvesi
Vijetnam Vijetnamski Quả Wumpa

Zanimljivosti[]

  • U trilogiji N. Sane, u jednoj od animacija stanja mirovanja, Crash baca wumpu u zrak koja mu zatim padne na glavu i zaprlja ga svojim sokom ljubičaste boje. U igrama poput Crash Tag Team Racinga, sok za šlag od wumpe narančaste je boje.
  • Voće je izvorno trebalo biti sakupljački predmet u Crash Tag Team Racingu, ali se umjesto njega skupljaju novčići s likom wumpe i šlag od wumpe.
  • Prvi arkadni kup u igrama Crash Team Racing, Crash Nitro Kart, i Crash Team Racing Nitro-Fueled nosi naziv Wumpa Cup.
  • U igri Crash Bandicoot 4: It's About Time, otkriveno je kako je Neo Cortex alergičan na wumpu.
Advertisement