Crashopedija Wiki
Advertisement

Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex (hrv. Crash Bandicoot: Cortexova srdžba) platformska je igra koju je razvio Traveller's Tales i objavio Universal Interactive Studios 2001. godine. Šesti je naslov po redu objave i četvrti glavni naslov serijala Crash Bandicoot.

Igra je najprije objavljena 2001. godine za PlayStation 2, a 2002. objavljena je za GameCube i Xbox, što ju čini prvom višeplatformskom igrom serijala. 4. prosinca 2007. godine, na mrežnoj trgovini Xbox Live Marketplace, igra je objavljena kao „Xbox Originals” inačica za preuzimanje na konzolu Xbox 360.

Radnja[]

Sastanak zlikovaca[]

Nakon događaja u Warpedu, u Zemljinoj orbiti, Uka Uka održava „sjednicu zlikovaca” u novoj svemirskoj postaji koja trenutno služi kao baza doktora Nea Cortexa i njegovih podanika N. Gina, Nefariousa Tropyja, tigra Tinyja i Dingodilea. Uka Uka grdi okupljene nazivajući ih „maloumnicima”, „budalama” i „kretenima”, te dovodi u pitanje njihovu sposobnost za poduzimanjem bilo čega kako treba. Pokazavši linijski grafikon s naglo padajućom crtom, Uka Uka proglašava rezultate grupe u širenju zla „jadnima”.

Cortex brani grupu i kao glavnoga krivca okrivljuje Crasha Bandicoota. Uka Uka ljutito izjavljuje kako neće dopustiti da išta zlu stane na put, pogotovo ne „praznoglavi narančasti tobolčar”, i zaključuje kako Crash mora biti odstranjen, dok Tiny istodobno pokušava zgrabiti hologramski prikaz Crasha Bandicoota iznad stola. N. Gin podsjeća Uka Uku na to kako Crash uvijek nađe način kako ih poraziti i misli kako je Crash možda jednostavno presposoban za njih, no Uka Uka prijeteći zahtijeva od okupljenih neka odmah smisle neki dobar plan.

Dok se Cortex mrmljajući tuži na svoju situaciju, Nefarious Tropy prisjetio se tajnoga oružja na kojemu je Cortex radio u svom laboratoriju. Iako to Cortex poriče, N. Gin ga podsjeća na to kako Tropy misli na supertajno oružje na kojemu je danonoćno radio od kada ga je Crash zadnji put porazio, zanemarivši geste kojima ga je Cortex pokušao ušutkati. Uka Uka nestrpljivo prekida raspravu i pita okupljene što su smislili. Kako više nema drugoga izbora, Cortex odlučuje otkriti postojanje svoga genetski modificiranoga oružja za koje tvrdi kako posjeduje nevjerojatnu snagu, ali kojemu nedostaje izvor energije.

U sceni dostupnoj samo u priručniku igre, Uka Uka okupljenima priča priču o bitci koja se odvijala prije više od tisuću godina između starih predaka i Elementarnih maski, skupine odmetnutih maski koje su vladale prirodnim elementima: zemljom, vodom, vatrom i zrakom, te su iskoristile svoje moći kako bi opustošile kuglu zemaljsku. Stari pretci mogli su pomoću kristala zatočiti Elementarne maske, koje su mogli zamrznuti.

Cortex dolazi do zaključka kako će moći oživjeti svoje tajno oružje ako se bude oslobodila razorna snaga Elementarnih maski, čime bi dobili oružje sposobno drobiti planine i rušiti čitave gradove, a kako se Uka Uka nada, i zauvijek izbrisati Crasha Bandicoota s lica Zemlje. Cortex objavljuje Crashu neka se pripremi na suočavanje s njegovim bijesom i zatim se zlobno nasmije.

Promjena vremena[]

U međuvremenu, Crash skija na vodi i Coco vozi vodeni skuter blizu plaže N. Sanity, a Aku Aku se sunča i Pura gradi pješčani dvorac. Odjednom obojicu trgne bučna tutnjava, koja im skreće pozornost na erupciju vulkana (Py-Ro i Rok-Ko), a tamni oblaci preplavljuju nebo (Wa-Wa i Lo-Lo). Preplašena Coco upozorava Crasha na nadolazeći plimni val (Wa-Wa), koji oboje izbacuje na obalu. Nakon što je troje pitao jesu li dobro, odmah je Aku Aku zaključio kako je za neobične vremenske pojave odgovoran Uka Uka, pa se uputio k njemu kako bi doznao što je naumio.

Susret s Elementarnim maskama[]

Aku Aku se pojavljuje pred Uka Ukom u hiperprostornom hramu. Na Aku Akuvo pitanje što su on i Cortex ovoga puta naumili, Uka Uka odgovara kako su „samo neka stara poznata lica svratila u posjet”. U tome se trenutku pojavljuju Rok-Ko, Wa-Wa, Py-Ro i Lo-Lo. Aku Aku se zaprepastio i podsjeća Uka Uku na kaos kojega su maske u stanju prouzročiti, govoreći mu kako njihovo oslobađanje znači sveopću katastrofu. Py-Ro naređuje napad na Aku Akua, koji uspijeva izbjeći napad Elementarnih maski.

Dok su se Crash, Coco i Pura grijali pokraj vatre, Aku Aku ulazi u kuću i otkriva im kako su Uka Uka i Cortex oslobodili razorne Elementarne maske, upućujući ih da skupe kristale kako bi zatočili maske i spasili Zemlju. Coco izvješćuje kako je njezino čvorište prividne stvarnosti skoro dovršeno, a Aku Aku oduševljeno zaključuje kako je vrijeme za njegovu probu. Družina dolazi u laboratorij, gdje se nalaze uređaji koje Coco zatim uključuje, čime omogućuje putovanje planetom kako bi mogli skupiti kristale potrebne za zaustavljanje strahovlade Elementarnih maski.

Tijek igre[]

Neposredno prije početka pustolovine, ispred upravljačke jedinice pojavljuje se Cortexov hologram. Cortex predstavlja svoje supertajno oružje, jazavičara imena Crunch, koji nestrpljivo iščekuje borbu s Crashom. Cortex izjavljuje kako je Crunch sve ono što Crash nije bio i odlazi govoreći Crashu kako „svi griješimo”. Uz to, Crash i Coco putuju svijetom skupljajući kristale.

Uka Ukino strpljenje već je iskušano Rok-Koinim porazom, ali je Cortex siguran kako će se Wa-Wa pobrinuti da Crash ne ugleda svjetlo dana. Ali s Wa-Wainim porazom, Crunch tvrdi kako mu nije potrebna pomoć maske i kako se sam može suočiti s Crashom, ali Cortex inzistira na tome kako će on i Py-Ro skupa poraziti Crasha i njegove dosadne prijatelje. Cortexu je već dosta toga što Crash izruguje njega i njegove podanike. Nakon što je Py-Ro poražen, Uka Uka dovodi u pitanje vrijednost Cortexova „superoružja”, a Crunch postaje jednako nestrpljiv, govoreći kako može srediti Crasha sa svojom metalnom rukom. Ali Cortex nekako ostaje sabran, govoreći Crunchu da ne bude tako smiješan, i uvjerava Uka Uku kako će Crunch rabiti Elementarne maske, govoreći mu kako može mirno spavati. Cortex je okupio flotu svemirskih postaja spremnih za napad na Zemlju, ali ih Coco uspijeva uništiti. S porazom Lo-Loa, zadnje preostale maske, Crunchove moći Elementarnih maski postižu najveći kapacitet. Bitka između Crasha te Cruncha i Cortexa odvija se u Cortexovoj svemirskoj postaji, gdje ih Crash na kraju pobjeđuje.

Završetak igre[]

Nedovoljan broj skupljenih dragulja[]

Cortex se žali na svoj poraz, no Uka Uka mu prilazi i podsjeća ga da je Crash možda skupio sve kristale, ali ne i dragulje, koje mogu iskoristiti za povratak Elementarnih maski, kako bi mogli jednom zasvagda uništiti Crasha.

Stvarni završetak[]

Cortex se žali na svoj poraz, a Uka Uka mu u bijesu prilazi i napada ga vatrenom kuglom, kojoj se Cortex izmiče i koja ozbiljno oštećuje vitalni dio svemirske postaje. Crunch se budi omamljen i želi se osvetiti Cortexu, ali ga Aku Aku odvraća od toga, jer im je preostalo malo vremena za bijeg. Cortex predlaže proboj do kapsula za spašavanje, ali se Uka Uka ljuti na njega zbog toga što je izbjegao vatrenu kuglu. Crash, Crunch i Aku Aku dolaze na pristanište, gdje ih Coco svemirskim brodom na vrijeme stiže pokupiti. Po dolasku na Zemlju, Crunch iskazuje zahvalnost družini na oslobađanju od Cortexa i na iskazanom povjerenju. Coco mu zaželjuje dobrodošlicu i zatim pita Aku Akua je li to zadnje što će vidjeti Cortexa i Uka Uku, na što Aku Aku iskazuje sumnju. Na maloj santi leda usred ledene pustoši, Uka Uka galami na Cortexa, kojega zatim proganja i gađa vatrenim kuglama, dok Cortex izražava želju za osvetom prema Crashu.

Igre serijala Crash Bandicoot
Advertisement